CARA SPLIT TEST FB ADS SIFU SYAHMI ROSLAN



FASA 1

1. create 1 kempen traffic/messenger

2. dalam 1 kempen boleh buat 5 atau 6 audience(adset) / target customer avatar

2.1- budget iklan di letakkan di adset (katakan budget rm15 utk 1 adset so 15 tu akan di bahagikan kpd         3 ads dibawah adset tersebut,antara 3 ads tersebut kita mencari ads yg perform shja utk dikekalkn)

3. dalam 1 audience pula kne ada minima 3 ads beza (cw/gmbr/vdo)


FASA 2

1. apabila kita dah jumpa ads dan adset yg perform barulah kita boleh turn on cbo yang mana fasa ini budget iklan dia letakkan pada kempen bukan lagi pada adset, jdi kempen akan menentukan adset mana yg paling berkualiti dan adset itu akan menerima spent yg lebih.

2. di fasa ini juga kita boleh duplicate kempen atau tambah kempen lain utk memvariasikan kaedah iklan agar kita dapat grab pelbagai jenis customer, sebab di setiap kempen mempunyai jenis customer yg berbeza disebabkan itu kita perlu ada pelbagai jensi kempen.

Comments

Popular posts from this blog

Siapa cakap untuk berjaya perlu lalui susah payah? Allah boleh beri kejayaan tanpa susah payah kepada hamba pilihanNya.

Tetap Dihumban Ke Neraka Walaupun Tidak Pernah Meninggalkan Solat